torsdag 8 augusti 2013

Helsingborg och Helsingör.





Idag tog jag tåget till Helsingborg och strosade runt i det fina vädret. Otroligt varmt var det, så efter ett par timmar tog jag en svalkande båttur över till Helsingör. Mårten kom dit när han slutat arbeta.   

Den här trevliga butiken tittade jag förstås in i.

Interiörbild.
Mariakyrkan i Helsingborg i sin glans.





Jättefin gatubelysning.  
 

Ett blått hav av blommor på Helsingörs blomstertorg.

Vackra hus i Helsingör i söta små gränder.

Så sött!!

En fin liten butik,men det var för varmt för att shoppa. Jo, det är faaaktiskt  sant.... Puh!!

Den här affären fick mig att tänka på den danska serien "Matador". I denna affären fanns tomtar mitt i sommaren..... 
Mojito i tre liters box.......

Nu har käre maken också kommit till Helsingör. Nu ska vi bara leta upp en restaurang och fira vår silverbröllopsdag!

Vi startade med en god räkcoctail.

Sen blev det friterad rödspätta med goda tillbehör.

Vi delade på ett fat med läckra smörrebröd också. Dansk öl och gammeldansk till förstås.  

Vi avslutade med god äppeltarte med vispad grädde och kaffe. Sen var vi sååå mätta......
Här står jag med alla inköpen. Jo, det blev lite svalare framåt kvällen så man orkade shoppa lite.



Skön båttur tillbaka.

Bogvisiret fälls upp och vi är snart framme.
Mina vackra rosor. Tack maken!
Liljor är alltid fint. 

Jag köpte den här sprayen från Voluspa idag och doften är så god. 

Det blev även en ny parfym och den här doftade fräscht och "lagom mycket"

Den här överraskade maken mig med idag. Han sa " ringar och sånt har du ju så det räcker"Och visst har jag det efter 27 år tillsammans varav 25 som gifta, två barn,jämna födelsedagar och annat som vi har firat tillsammans under årens lopp.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar