torsdag 15 augusti 2013

Nybakat och "kick off" med kolleger.

Idag har jag varit ledig och det var inte alls så tokigt. Efter en dag igår med ösregn och åska och 50 mm i regnmätaren så blev det en solig och fin dag idag. 
Jag bakade kanelbullar och vaniljbullar som vi hade till fikat. Det är härligt att ha båda våra vuxna barn härhemma. Tyvärr flyttar Jakob snart tillbaka till Lund så man får passa på att njuta nu. 


Detta är bullarna med kardemumma, smör och vanilj.

Johanna ska iväg på middag i Lund med sina fina vänner Anna, Anna och Eric.

Här blir hon fotograferad i dagens outfit. För dagen ny och snygg blus. Ha en kul kväll,Johanna. 

Själv åkte jag iväg till Skrylle för att vara med på kick off med en massa kolleger. Vi började med lekar och övningar arrangerade av Naturskolan.
Caroline,Charlotte,Suzanne och Anders ser vi här. 
Vid detta bord satt bl.a Fredrik,Mecki,Annika,Johan också jag,Rose-Marie,Gun,Caroline och flera andra. Vi åt och drack kaffe och hade det trevligt.

Det var kycklingspett,varmrökt skinka, potatissallad, melon ,sallad och tomat. Till kaffet serverades det kladdkaka.

Kära bekanta både som kolleger och privat,Dan och Katarina. Även Mårten skymtar fram bakom kepsen.
Glada damerna Marianne, Carin och Barbro.
Alltid glada och sprudlande Maggan fick syn på mig när jag gick runt och fotograferade.

Carin lärde mig att detta är druvfläder eller trollfläder.

Här står Martin och Johan och diskuterar.

Tack för en trevlig kväll med god mat och umgänge i vackert sommarväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar