tisdag 16 februari 2016

Givande föreläsning på Stadshallen och en liten runda på stan.


Eftermiddagens föreläsningar handlade om 
spelmissbruk och datorberoende. 
Vännen och kollegan Stefanie var med och arrangerade denna dag.

Här sitter hon med den underbara blombuketten från "Bloom". 
Jo, det var jag som bad henne sätta sig där....

Tack Stefanie och ni andra, för en givande och intressant eftermiddag.

Tack även för kaffet och de stoooora kanelbullarna.






Efter föreläsningen gick jag en liten sväng på stan i det vackra vädret.
Kul ibland att bara strosa runt och inte ha något ärende.
Det här gamla Skrädderiet på  Grönegatan i Lund anno 1923 är värd lite uppmärksamhet, tycker jag. Jag blev riktigt sugen på att gå in och se en skräddare in action. Nästa gång ska jag kliva på, såg jättemysigt ut därinne. 


Och här har Strindberg bott en gång i tiden, även detta på Grönegatan.


På "Bloom" blommade dessa vackra kamelior.


Det här kan man ju försöka komma ihåg, enkel och bra regel....

Så underbara!!!

Vårfint på "Tehuset Java" i skirt grönt och vitt. 

Och på nyrenoverade "House of Palladium" var det också vårfint i rosa-vitt
och den mest underbara tulpanbukett som man kan tänka sig.

Nu har jag svarat på en del "jobbemail" ( är alldeles för nyfiken för att vänta till morgondagen)
och fixat undan lite annat för i morgon är det en heldag på Kristallen.

Ha en fin fortsättning på tisdagskvällen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar