fredag 5 februari 2016

Intressant gruppledarutbildning och lite storstadsfeeling idag.

 
It´s friday!!
Jag körde till Malmö i morse och oj,oj vad det var halt inne i stan. 
Det gällde verkligen att köra FÖRSIKTIGT! 
Flera bilar snurrade några extra varv, men inga olyckor som tur var. 
Usch, för halka....

Jag var på första utbildningstillfället av fem för 
gruppledare i föräldrautbildningen i ABC, 
Alla Barn i Centrum. Intressant och givande. 

Foajen på hotellet.


Baren på hotellet fast den utnyttjade vi inte.
Vi fick dock kaffe, smörgås, frukt och godis.


På eftermiddagen tog jag en liten sväng i stan och var bl.a på Oasen.
Här handlade jag mycket förr när jag arbetade i Malmö och
ibland åkte jag och barnen dit när de var små.
Det såg precis likadant ut där nu.
Läskiga stora figurer, guldfiskar i en damm och
samma typ av växter och låga priser på det mesta.
Jag köpte några citrusväxter och några Primulor.

Den här Rumsgranen kostade 600:-.
Vilket kap min mor gjorde när hon köpte varsin till oss
i samma storlek för 49:- förra året.   





Jag köpte fredagsbuketterna på Gustav Adolfs Torg.

Jag hittade en ny butik i min smak, men köpte INGET. De ni´!



Jag gillar verkligen gamla, sneda och speciella hus.

Nu ska vi äta och sen blir det "På spåret" och "Shetland".
I morgon bär det av till Ullared med mor och svägerska.
Johanna sviker vårt lilla gäng för hon ska på sittning på Sydskånska nationen.

Jag har inte varit i Ullared på flera år så nu ska det bli kul att
komma dit och kolla läget och bara köpa nödvändiga saker förstås.

Kram på er alla/@nneli
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar