onsdag 24 februari 2016

YSB, del 2.


Hej, här tittar jag in en sväng igen med några fler bilder från Ystad. 
Jag har precis fixat en stor kopp med mitt favoritte med honung, tips från sonen.
Det är tydligen väldigt bra med honung mot hosta. 
Febern håller tyvärr i sig och även ögonsmärta och värk i de flesta musklerna. 
Inte visste jag att jag hade så många muskler. Hehehe.

Jag undviker att prata här hemma för då sätter hostan igång direkt, 
så familjen får vila lite från min röst. 
Vår lille katt som precis som alla katter kan vara lite egensinnig ibland viker inte en tum från min sida. Hon blir lite störd av min hosta men ligger här troget bredvid mig. Sötnos! Djur är så kloka och fina. 

Nåväl, nog om detta nu. 

Här sitter Johanna i ännu en vacker miljö.
Visste ni förresten att SPA kan översättas med "hälsa genom vatten". 
Vet ej om det är sant men jag har läst det någonstans.


Detta enorma rummet är också så fint med avkopplande musik, massor med fönster och sköna sängar. 




Detaljbild.


Här satt vi och läste, slumrade en stund ( jag)
och byggde pussel (Johanna).

Jag läste en jättebra bok som jag varmt kan rekommendera,
om jag inte redan har gjort detta. :) Mrs Sinclairs resväska.


 Johanna är supersnabb på att pussla.

Frukosten, så god.
Jag åt två Egg Benedict, en favorit som jag längtat efter och
som är lite svår att få till själv.




Johanna blev riktigt vass på att grädda supergoda
våfflor med grädde och sirap.
Efter frukosten satt vi här och njöt av solen och den vackra utsikten.  










Rignellskan motionerar.

Ännu ett härligt rum i anslutning till inomhuspoolen.





Nej, Johanna nu är det dags att checka ut för denna gång och
åka hemåt efter två mysiga och härliga dagar.

Tack make och pappa för en favoritvistelse i repris.

Ha en bra kväll alla fina läsare och ett varmt tack för alla uppmuntrande ord och tillrop. Det uppskattas verkligen.
Vi hörs igen i morgon och då hoppas jag att jag är lite piggare.

Kram/@nneli



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar