onsdag 24 februari 2016

Krasslig bloggerska men nu några bilder från SPA i Ystad.

Hej på er alla och förlåt för mitt lilla blogguppehåll här. 
Jag har varit krasslig med hosta och feber och har helt ärligt inte orkat göra så mycket utöver det nödvändiga.
Jag jobbade igår men idag är jag hemma och vilar mig efter en natt med ständiga avbrott för hosta.

Jag var krasslig även när vi var på Ystads Saltsjöbad men lyckades göra det allra bästa av det ändå och Johanna och jag hade som vanligt kul tillsammans. Vi badade hur mycket som helst i varma bad, både inom och utomhus, åt god mat, sov gott i sköna sängar, åt underbar frukostbuffe´n, simmade så att vi båda har träningsvärk, läste och kopplade av på alla sätt.  

YSB är så vackert och det finns verkligen många fina och 
avslappnande utrymmen att bara vara i. 

Nedan vårt hotellrum där vi inte tillbringade så mycket tid 
men som var fräscht och fint.




Första dagen strosade vi runt och kollade in allt nytt.
Här såg det dock ut som vanligt med C. Gynnings konstverk.






Det här fantastiska rummet var nytt sedan vi var här senast. 


Här satt vi en stund och läste skvallertidningar och kopplade av.


Trerättersmiddagen avnjöt vi i restaurangen på kvällen.

Min förrätt bestod av sotad pilgrimsmussla med bl.a ett
utsökt hasselnötssmör till och vitt vin. Johanna valde varmrökt ankbröst. 




Mitt varmrättsval blev torskrygg med brynt jordärtsskocka,
torkad grönkål och havskräftssås och potatispure´.


Johannas val här blev timjanstekt kalv med bl.a västerbottenost och vintertryffel. 

Johanna som älskar choklad valde förstås denna bakade mörka choklad med glass och hjortron.
Mitt val föll här på olika ostar med fröknäcke och fikonmarmelad.

Efter middagen var vi mätta men vi tänkte inte fastna på hotellrummet utan
begav oss direkt till de varma källorna. 

Johanna går med raska steg mot SPA-avdelningen,
iförd den obligatoriska badrocken och flipflops. 

Heta källor, så skööönt! 

Så rogivande och skönt.

I nästa inlägg kommer det fler bilder från vår sköna två-dagarsvistelse på YSB.

Ha en bra dag kära ni, själv ska jag kurera mig och försöka bli av med hostan.

Kram/@nneli 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder. Kanske skulle man kosta på sig en dag eller två där. Fin poncho du har på dig. Får man fråga var du köpt den. Verkar bra att den inte är så lång och det är ju bra när man själv är kort. Krya på dig. / Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta Anki! Så roligt att du gillar min poncho. Den är verkligen så skön, mjuk, lätt och smidig och perfekt längd. Jag köpte den på Gekås i Ullared för 149:-, vilket kap. Man kan verkligen hitta fina saker där med lite tur. Hur långt har du till Ullared? Vet ju inte om den finns kvar, men.... Synd att Gekås inte har nätförsäljning. Kram och ha det så bra! / Anneli

      Radera