söndag 7 februari 2016

God trerättersmiddag hos goda vänner. Jättetrevligt!

Direkt efter hemkomsten från Ullared igår traskade jag iväg på middag hos vänner. 
Maken var redan där tillsammans med de andra.

Skumpa och tilltugg stod jag över och jag var så glad 
att hinna till den supergoda och trevliga middagen.  
Vi inledde med smörgås serverad med goda sillar från "Fiskboden" i Lomma. 
Snaps och öl eller vitt vin fick vi till detta.  

Huvudrätten bestod av en fantastiskt god dubbelmarinerad fläskfile´ med tre olika sallader, potatisgratäng (med bl.a svartrot), balsamicosås och gott rödvin ( från värdparets senaste resa).


Så goda och fräscha sallader med en massa gott i. 

Gästerna håller på att samlas vid bordet.

Så gott och välkomponerat! 

Camilla har fotograferat mig tillsammans med familjens fina katt. 

Mårten, Patrik, Magnus, Maria och Agneta på väg till bordet
med de goda äppelkakorna. 

Katten "Tutt" visar upp sig i slutet av kvällen. 

Bert, kvällens värd spelar en finstämd låt för oss gäster innan det var dags att tacka hela gänget för en härlig kväll med så god mat och dryck, trevliga samtalsämnen, musik och många skratt.

Jag kom trött och sliten från en heldag i Ullared men
fick verkligen nya krafter hemma hos familjen Van der Meulen.

Nu ska jag fortsätta uppackningen här.

Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar