torsdag 18 februari 2016

Städning och en vas.



Alldeles vitt på marken och taken i morse igen. Det är verkligen tvära kast mellan nääästan vår och fortfarande vinter.
Städning pågår i alla fall här hemma och sen blir det chill ( förlåt Jakob och Johanna att jag använder det ordet!)
Jösses, vad en katt smutsar ned och ni som har hund tycker väl att de smutsar ned ännu mer. Tur att de små liven oftast är väldigt söta så att man står ut med det extra jobb som det ändå innebär att ha ett djur. 

Kan ni tänka er att jag hittade en exakt likadan vas, modell 
mindre som den jag redan har. Det gick ju inte att låta bli att köpa den.

Rosorna får snart bytas ut, de börjar tyvärr vissna efter bara några dagar. 
Buketten som jag fick av maken står dock fortfarande lika fint. 
Precis som med allting annat så får man vad man betalar för. 
Lite dyrare men oftast mycket bättre. 
Det gäller oavsett om det är blommor, kläder, mat, diskmedel eller whatever. 
  
Kram på er!
Nu ska jag gå och rulla ett gäng köttbullar till middagen här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar