lördag 20 februari 2016

Lördagskväll!

Lördagskväll och middagen ska snart påbörjas här. 
Jag ska panera och fritera hälleflundrafile´er och 
hoppas att det smakar lika bra som det låter. 

Idag har jag inte varit utanför dörren, utan asat runt härinne i mysbyxor och 
läst, sett på missade program på Play och löst korsord. 
Jo, förresten jag har bakat en kaka också, en semmelkladdkaka och den smakade faktiskt som en semla. 
Recept och bild kommer i nästa inlägg. 


Rosa och mässing är ganska fint ihopa. 


Vad tycker ni om min måttsats?
Den har legat i kökslådan i flera år men nu ska den minsann användas.
Visst blir väl baket lite roligare med dessa små hjärtan till hjälp.

Om jag inte minns fel så har jag köpt den i den välfyllda butiken "Homeville" på Regementsgatan i Malmö.

Kram på er från @nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar