tisdag 10 december 2013

Barnvaktande, Nobel och lite ljus.

Hejsan! Hoppas att ni har det bra denna tisdag med Nobeltema. På mitt arbete har det idag (dagen till ära ) serverats extra god middag (kalkonschnitzel med sås, potatis,gele´och broccoli). 
Till dessert hade skolans duktiga elever bakat kladdmuffins med vispgrädde som de serverade i matsalen. 
Årets Nobelpristagare.....

Varsågoda och hugg in på denna goda kaka, bakad av elever.  


Några av eleverna ville ha MYCKET grädde....

Igårkväll passade jag och Johanna de små sötnosarna, Annabelle och Henning. Deras föräldrar var på Malmö Arena och lyssnade på Depeche Mode. Vi hade det bra hemma.

Henning är glad och söt! Han sa till Johanna att "du är bäst i hela världen" och till mig sa han "jag tycker om dig" och du är lite som mamma, Anneli.  Bättre betyg kan man väl inte få?

Annabelle,klok och gullig storasyster. Här borstar hon tänderna med stor inlevelse.   

Johanna passar på att "snusa" Henning i nacken när han dricker te.

Mys på hög nivå! Efter lek och bus,te och knäckemacka, saga och mys så var det läggdags för småttingarna. Johanna och jag låg sen i varsin soffa och tittade på "Morden i Sandhamn" och "Homeland".
 Eller rättare sagt,Johanna tittade på TV och jag tittade mest på insidan av mina ögonlock. Nu snarkade du,Anneli, sa Annabelle flera gånger när jag nattade dem. Hehe,gjorde jag inte alls....

Kottljusstake i mässing (en tung rackare) inköpt på Onslunda loppis i söndags för 20:-. Som hittat!

Stämning i köket med mina zinkhus, en minigran i glasvas och tända ljus i diverse zinkljusstakar.



Och denna veckan brinner andra ljuset i adventsljusstaken. Det lackar mot JUL med stormsteg.

Nu hoppas jag att ni sitter bekvämt framför TV:n med något gott att äta och bara njuter av vackra klänningar och duktiga pristagare på Årets Fest. Synd att varken Victoria eller Madeleine hade möjlighet att komma. Nåväl, vi får väl hålla tillgodo med Kungen och Silvia och med Daniel och Carl-Philip förstås.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar