söndag 29 december 2013

Trevlig dag igår hos föräldrar/morföräldrar.

Gårdagen tillbringade jag och Johanna med trevligt umgänge, god mat och dryck hos mina föräldrar /Johannas mormor och morfar. Jakob hade inte tid att följa med eftersom han tentapluggar och maken skulle jobba vid datorn.   

Nedan har jag fotograferat mors vackra julgran med gamla julsaker som bl.a min mormor hade i sin julgran.  
Nostalgi med dessa gamla vackra julgransprydnader.


En gammal tomte som hade sin speciella plats hemma hos min mormor.

Johanna och Annabelle poserar vid julgranen. 


Mors/mormors goda kakor.

Pappa/dotter mys. 

Mors fina juldukning.

Mer nostalgi denna eftermiddag. Jag hade med mig några av mina gamla fotoalbum och det blev många ljuva minnen och skratt.   

Kära mor i sitt julförkläde vid dukat bord. Måste jag vara med på bild, undrade hon förstås??

Efter en jättegod middag med rökt lax på Levain bröd som följdes av fläskfile´med klyftpotatis, rostade grönsaker, underbar sås och broccoli var det dags för ris a la Malta med apelsin och granatäpple.
Därefter tackade vi mor och far för en mycket trevlig dag och begav oss hemåt i den mörka och regniga kvällen. Vi kom hem i lagom tid med god mat till Mårten och Jakob.

Denna ljuva söndag som nu precis har börjat här hos oss kommer att innehålla lite sortering( för att få plats med julklappar, hehe), skön läsning, en middagslur eftersom dagen har börjat tidigt, kortspel och god mat.
Ha en fin dag alla ni!!!
KRAM 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar