söndag 1 december 2013

Härlig middag hos goda vänner och lite mys med ungarna.

dukning med lite advents/jultema. 
Nu har vi kommit hem från en jättetrevlig kväll hos våra kära vänner och grannar. Mycket god mat och dryck,vacker dukning,brasan tänd, massor med tända ljus,mycket att prata om, skratt och lite tokerier precis som vanligt när vi träffas.

Familjens goa hund "Loopy" är alltid sugen på någon godsak. Vem kan motstå den blicken,inte jag i alla fall.

Skumpa i vackra glas.

Fräscha blommor i Hortusvasen.

Förrätten var en god liten rackare med räkor,avocado och dill på en smörstekt brödskiva.

Varmrätten, med perfekt tillagat kött,ugnsbakade tomater,baconlindade haricots verts,potatisbakelse och bea. Gott rött vin till detta, fulländade måltiden. 

Vi smaskade i oss desserten framför "Downton Abbey".

Sen skulle Katarina och jag fixa lite med "våra" kära elefanter. Då höll sig Anders och Mårten undan.

Ja, jag bjuder på denna bild,lite motvilligt men ändå.... 

När vi kom hem från middagen var Jakob och Maria och Johanna hemma hos oss. Det blev lussekatter,kaffe och te och trevligt umgänge.

Här har de hittat något intressant på datorn.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig. Om några timmar ska vi på adventsmys till några andra trevliga grannar. Klockan sju på morgonen är vi ditbjudna på glögg och godsaker.
Så nu säger jag godnatt, så hörs vi på Första Advent! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar