torsdag 19 december 2013

Iväg på en liten utflykt efter städningen.

Kaffebrickan är dukad och mor och far är på väg hem till mig.  Vi körde först till Västra Strö och tittade på alla fina saker hos Lena och Lennart i deras butik. Sen blev det inköp av två fåtöljer till mor och far innan det bar iväg hemåt igen.  

Rött och vitt,vackert på julen. Lampskärmar,vackra handdukar och fina kuddar.



Far har hittat en intressant bok som han studerar noga medan mor och jag tittar i den trevliga butiken. Vi drack glögg också.

Vacker bukett som Lena har gjort. 

En del av den välfyllda och smakfulla butiken.

Enkelt, smakfullt och vackert.

Dessa vackra amaryllisar köpte jag med mig hem idag. De blir nog riktigt fina när de slår ut i all sin prakt. 

Det blå vackra klotet köpte jag också i Västra Strö  (julklapp till mig själv i förskott).

Färgen kommer inte riktigt till sin rätt här, är vackrare i verkligheten.

Den klassiska George Jensen ljusstaken får i december agera adventsljusstake. Jag har satt siffror av keramik direkt på ljusen.

Nu tittar Johanna och jag på Ernst,  när han pysslar. Just nu gör han smällkarameller som ser ut som fåglar. Det är bara han som kan komma på alla dessa idee´r. Vad sägs om att måla sina egna mönster på julklappspappret? Det blev dock ganska snyggt. Kanske jag ska prova detta i morgon när jag ska sätta mig på vinden och slå in en massa paket.
I morgon ska även granen tas in i värmen och bli klädd och fin.      

Så alla mina läsare,vi ses i morgon. Då är det ju dessutom fredag och dan före dan före dan före dan före dopparedan. (blev det rätt??)
Kram  

2 kommentarer:

  1. Men visst är det en riktig pärla - Västra Strö!

    SvaraRadera
  2. Ja, där finns mycket fint,Jessica! Precis som i din Butik Älva. Kram på dig!

    SvaraRadera