söndag 1 december 2013

Första advent och den sötaste lussekatten!

Första advent idag! Jag älskar traditioner,advent,julen och att ha familjen samlad. 
Första ljuset är tänt och julmånaden har börjat. Jag hoppas att ni alla också har haft en fin dag!

Min nya ljusstake som jag i år använder som adventsljusstake. Siffror 1-4 i aluminium, kuddmossa och en trätomte innanför glasväggarna.  

Igår bakade jag lussekatter och det uppskattades av oss alla.

Den sötaste lussekatten i vårt hus är dock Musse.
Denna dag har vi varit på adventsbjudning på morgonkvisten,ätit långfrukost och middag med barnen och Maria, tänt första ljuset,sovit middag,umgåtts samt avslutat dagen med att gå en sväng på julmarknad i vår fina by. Massor med folk, många bekanta,glögg och pepparkakor,marschaller,ljus,granar,tomtar och annat som hör advent och december till.   
Nu har Jakob och Maria åkt hem till Lund och vi andra har tittat på första delen av årets julkalender. Den verkar helt okej. 

I morgon kommer det lite mera bilder från dagen/kvällen.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar