onsdag 25 december 2013

Julafton at our place.

God fortsättning på er alla och så roligt att ni tittar in här idag! Jag tänkte berätta med några bilder hur vi firade julafton igår.
Vi fick besök av mina svärföräldrar vid lunchtid och då åt vi varm risgrynsgröt med diverse tillbehör. Lagom till fikat kom resten av våra gäster. Då serverades kaffe och kakor. Kalle Anka och hans vänner fick vår uppmärksamhet under en timme. Då hade även Petra Mede, årets julvärd tänt julljuset, förstås.    
Jakob ska hugga in på julegröten. 


Mårten och Margareth julafton 2013.

Henning ser nöjd ut tillsammans med sin farmor och mamma. 

Får jag presentera julens långväga gäst Susie Webb, brorsans svärmor, Jenifers mamma och  kär mormor till Henning och Annabelle. Susie är bosatt på Manhattan i New York men har nu kommit till Sweden för att fira jul och umgås. Du är så välkommen Susie! 

Dagens små sötnosar Annabelle och Henning! 


Nästan hela gänget fångade på bild framför Kalle Anka. 

Kalle på storbild denna eftermiddag. 
Julmaten är serverad och alla hungriga är välkomna att ta för sig. Nytillskottet detta år förutom alla gamla favoriter, var min gräddkokta grönkål med knaperstekt bacon. 

Det småvarma ( varför i hela friden heter det så egentligen??)

Jakob med yngsta kusinen tar för sig av maten.

Snapsflaskorna har kommit fram!  Skål och God Jul!  
Jag och Susie poserar vid det dukade bordet. 

Johanna med sin mormor, morfar och Jennifer.

Brorsan Mårten, Susie, maken och Jakob.  

Lika kul med julklappsleken varje gång.  Förväntansfulla är Jennifer, Annabelle, Johanna och morfar/farfar.  

Nu blev det en sexa, Jakob!!!!

Yes, där satt den....



2 kommentarer:

  1. Mysigt vännen och God Fortsättning!! <3

    SvaraRadera
  2. Tusen tack kära du! Jag såg så fint du hade dukat och fixat och donat hemma hos dig inför julen! Hoppas att du har fått mitt mail förresten....
    Ha det jättebra och hälsa alla dina söta familjemedlemmar! Kram

    SvaraRadera