fredag 27 december 2013

Några av mina fina julklappar.

Jag lovade ju att jag skulle visa några av mina fina juklappar som jag fick detta år. Jag har nog varit väldigt snäll. Hehe!!! 
Jag fick den här fina och innehållsrika boken av Monica Ahlberg.

Vackra bilder och finfina recept för hela året. 

God choklad i fin förpackning med så söt text. (fick den av Johanna)

En skön tröja av maken. Han hade dessutom köpt böcker, lotter,vackra ljusstakar och lite annat smått och gott. Parfymen från Bodyshop hade Johanna köpt och den doftar så gott. 

Jakob älskar min hemlagade kola och nu fick jag en tavla med receptet på. Jag fick dessutom en söt ljuslykta och nedanstående fina "ljusbollar".  De hade han valt med omsorg på Illums Bolighus i Köpenhamn. 

Ljusbollarna från Jakob.


Fina ljusstakar från maken. TACK!

Enkla och fina och de passar utmärkt i verandan.

Jag fick dessutom pengar använde en del av dem idag på REA), en middag på Ystads Saltsjöbad, jättefin,vit termoskanna (design Eva Solo) med tillhörande muggar, nagellack och ett lyxigt hudvårdsset. Känner mig så nöjd och tacksam.  Tack alla nära och kära!

Maken hade dessutom (precis som vanligt) skänkt en ganska ansenlig summa pengar till bl.a "Läkare utan gränser", BRIS,"Rädda Barnen" i  mitt, hans och barnens namn. Det känns bra, att kunna hjälpa till litegrann i alla fall.
 
Nu väntar en skön hemmakväll med chaite ( Johanna har lovat att bjuda mamsen på en kopp), en svensk dramaserie (Fröken Frimans krig), The Last weekend( brittisk miniserie ) och en liten titt på SOS-Sällskapsresan.
På tal om detta så fick maken bl.a en bok om alla Åbergs filmer med fina bilder. Den köpte jag till honom innan jag visste att alla filmerna skulle visas denna jul.

Så här ser den ut:    

3 kommentarer:

  1. Hejsan..
    Måste bra säga att du fick helt UNDERBARA golvljusstakar =)
    Undrar även var dom är köpta - vill så gärna ha dom..

    Tack för en bra blogg =)
    Mvh//Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla! Tusen TACK för din kommentar och så roligt att du gillar min blogg. Ljusstakarna köpte min man på Tradera. Jag ska hålla utkik efter flera så lovar jag att tipsa dig. Ha en fortsatt fin kväll! Kram
    Får man fråga var du "hittade" min blogg. Bara lite nyfiken....

    SvaraRadera
  3. Aha tack för svar...

    Kommer inte riktigt ihåg vart jag såg den men jag tror det var via någon av dom andra bloggarna jag läser som hade länkat till dig då - o här stannade jag =)
    Otroligt massa fint du har!!
    Gillar att du blandar nytt o gammalt och får till det så bra :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera