måndag 2 december 2013

Julmarknad m.m.

Godkväll på er alla! 
Jag hoppas att er första dag i vecka 49 har varit fin! För min del har dagen mest bestått av arbete med elevsamtal,föräldrasamtal, diverse möten och annat intressant. 

Bilden nedan är från vår långa och trevliga söndagsfrukost igår. 

Den här fina orkidee´ rankan bröts av från min stora orkidee´ igår. Den har blommat om många gånger och blommorna blir större och tyngre för varje gång.
Den är ju vacker även så här men lite retligt var det allt.

Dukat till söndagsgmiddag! 

En röd amaryllis,hyacint och lite kuddmossa fick pryda bordet.  

Efter maten blev det en tur med Maria på julmarknad. Här är vi inne i den fina inredningsbutiken "Basilika".   

Det var mycket folk ute denna julmarknads/adventskväll. Här är vi utanför "Kungsgårds Stenugnsbageri" och "Basilika".  


På besök i vår fina blomsteraffär "Tusen sköna ting". Ser ni Maria till vänster? 

Mysig stämning inne på Strädelängan. Det var premiäreldning i den gamla ugnen.

Härliga polkakäppar på Bönor och Blad. Det finns riktigt många och trevliga ställen i vår lilla by,minsann. Maria var liiiite imponerad. 

Jag avslutar denna kväll med en bild på några vackra amaryllisar.
Vi hörs i morgon och nu säger jag bye, bye för ikväll.  
Glöm inte att titta på "Morden i Sandhamn" lite senare. Det ska vi göra....
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar