söndag 22 december 2013

Tjuvstart på julfirandet.

Ursäkta att jag inte hann göra något inlägg igår. 
Hela dagen gick åt till julklappsinslagning, skinkgriljering, snabbt besök hos brorsan, inköp av årets sista julklappar och det sista inför julbordet, hämtning av Maria och Jakob (och deras blommor). På kvällen firade vi "lillejul" med dem innan Maria åker till Uppsala.   
Granen är klädd och julstämningen börjar infinna sig. Oh,vad den doftar gott.
Jag fick först hänga i mina favoriter och sen kompletterade ungarna med det som de tycker ska finnas med. 

En ny kula till granen blir det varje år. Detta år tyckte familjen att det var en ovanligt "normal" julgransprydnad som införskaffats. De senaste åren har det annars varit en laptop, silverskor, en fisk i silver (ja ingen silverfisk i den bemärkelsen). Årets kula fick i alla fall klart godkänt. 

Min variant.

Musse tyckte att den blev fin.

Maria och Johanna har hängt i lite mera rött och nu är alla nöjda. 

Vi spelade julklappsspelet efter middagen och titta så många paket jag fick.  

Här är en av Jakobs julklappar till Maria. Riktigt fiffig paketinslagning, tycker jag.
 
Vi hade en jättetrevlig kväll med mat,dryck, julklappsspel, granfix, fika med julgodis och Axels goda saffransvetebröd (Marias bror) och mycket prat och skratt.

Nu fortsätter julfixandet här.  Jag ska försöka skriva några inlägg lite då och då.
Kram så länge!!!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar