lördag 7 december 2013

Snöig lördag,pyssel och fix och Downton Abbey!

Idag har jag fixat och pysslat här hemma hela dagen. Jag har planterat amaryllis med kuddmossa och en massa annat. Förkylningen är bättre idag som tur är. Vi har ätit frukost med vörtbröd och ost och varm choklad. Så god kombination...Testa vet ja´! 
Tyvärr kan jag inte visa några bilder idag heller. Anledningen är att jag glömde min kamera i mors bil häromdagen. I morgon ska jag hämta den och sen ska ni får ta del av de senaste dagarnas bilder. 
Ikväll har vi en skön hemmakväll med god mat och dryck och bra Tv-program. Det är skönt att sitta inomhus och titta ut på allt det vita. Väldigt ljust och vackert men jag hoppas ändå att det smälter undan snabbt. Lillejulafton kan det få snöa lite, men sen räcker det.  

Ha en fin kväll alla ni och kör försiktigt om ni är ute på vägarna.
Kram
Jag bjuder på några bilder från Highchlere Castle där Downton Abbey spelas in. Allt för att ni ska komma i stämning inför kvällens avsnitt. 
först några bilder på skådespelarnas kläder som jag tog foto på när de fanns för utlåning på Hawyllska Palatset i Stockholm för ganska exakt ett år sedan.




Här ät vi utanför slottet i våras. Underbart minne !!!!
En bild inifrån slottet.
En bild från salongen. 
Välkomna till ett nytt avsnitt av Downton Abbey, en av världens bästa serier!
Det börjar nu....
Vi hörs i morgon!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar