måndag 13 juli 2015

Fika i vacker miljö.

Hej och välkommen måndag!
Här rullar semesterlivet på i en behaglig lunk. 
Det har varit lite glest med blogginläggen under helgen. 
Vi har varit på hamnfest och vi har haft besök av Jakob och Marie 
och bloggen har fått komma i andra hand, tyvärr.

I torsdags var vi inbjudna till ett vackert hus nära oss. Vi inledde med kaffe med Karins goda kardemummakaka med jordgubbar och sen blev det rundvandring i det mycket smakfulla huset. Det är renoverat från golv till tak. Så roligt att se och vi hade mycket att prata om. 

Jag fick lov att ta några foton för jag tänkte att ni, liksom jag är intresserade av 
inredning och vackra saker.   


Öppen planlösning och vackra klassiska möbler.
Värdinnan gillar precis som jag prylar från Svenskt Tenn,
vilket vi hade väldigt roligt åt. 

Vackert kök i grått.

En fin detalj.

Två olika krukvarianter från ST.  



Ett vardagsrum på ovanvåningen.

Vi tackar det sympatiska värdparet för god fika och trevligt umgänge
i en fantastiskt vacker miljö.

Idag är det flera trevliga saker som väntar.
Det är Piratenprisutdelning med Lasse Åberg som prismottagare.
Kiviks marknad inleds och kommer att få ett eller kanske två besök av mig.
Ikväll blir det mingelfest hos en granne och det är alltid kul.

Ha en fin start på veckan kära läsare så hörs vi snart igen.

Kram från @nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar