tisdag 7 juli 2015

Några inköp och ett Tomelillabesök.

Hej på er denna tisdag. 

Här är jag just på väg till Simrishamn för ett frukostmöte i hamnen. 
Det är Emil Jensen som ska hålla ett föredrag där och jag gillar att lyssna till honom. 
Dessutom ingår en fräsch frukost i biljettpriset. Man sitter fantastiskt fint i hamnen och vädret är ju toppen. 
Maken skulle också varit med idag men han var tvungen att åka på ett annat möte med sitt arbete idag. Johanna sover efter vårt filmmaraton inatt. 
Så det blir bara jag som åker dit och sen får det bli en lååång middagslur i solstolen i eftermiddag. 

Nedan kommer några bilder från ett Tomelillabesök i förra veckan.  Om ni har vägarna förbi Tomelilla så gör ett besök på Sveriges minsta museum, nämligen Hasse och Tages.   





Om ni åker dit så glöm inte BILLETTEN!


Tala om att "smälta in". Hahaha... 

Det finns också en fin "delikatessbutik" där man bl.a kan köpa goda ostar, vilket jag gjorde.

Reimans ett gammalt bageri i Tomelilla levererar fortfarande goda bröd
och det är nostalgi att stiga in där.

Eftersom Eckerlunds började sin stora sommarrea denna
dag så blev det förstås ett besök även där.

En klänning som föll mig i smaken hittade jag direkt och den
åkte med hem i en klassisk Eckerlundspåse. 

Så här ser klänningen ut, marinblå och vit och i en skön kvalitet.

Att den har klädda knappar är ett extra plus, tycker jag. 


Den här vackra keramikblomman köpte jag också och
en doftande nejlika. (nedan)



Ha en riktigt härlig dag hörru ni, så hörs vi lite senare!
Kram på er / @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar