onsdag 29 juli 2015

Strandpromenad och murgrönor.


Här promenerar Johanna och jag på stranden i Vitemölla, en skön kväll i juni. 
Alldeles vindstilla och skönt var det denna försommarkväll. 
Det finns många vackra ställen i vårt Skåneland och 
Österlen är absolut ett av de bästa.



En titt genom vårt dörrfönster. 


Min frodiga murgröna som jag har haft väldigt länge.
Vissa klarar sig år efter år medan vissa tappar blad och
vissnar bort efter bara någon månad.
Inte för mycket vatten och inte för lite vatten och en dusch
lite då och då, är väl bästa skötseltipset.


Murgrönor har jag nästan överallt. 
Här står en i mitt gamla växthus på verandan.


Jag är mitt uppe i städningen här och så fort det är 

uppehållsväder så sticker jag ut i trädgården en stund. 
Det gäller ju att passa på. 

Nu är det dags för lunch och fantasin tryter. 
Vad det är svårt ibland, att hitta på vad man 
ska äta till lunch och till middag.

Kanske melon, skinka, fetaost och tomat. 
Det har jag hemma och det går snabbt att fixa. 
Iväg till köket! 

Tjingeling på er.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar