onsdag 15 juli 2015

Hemma igen och bilder från en hamnfest i blåst och kyla.

Tjenixen och äntligen ett inlägg. 
Idag har vi kommit hem efter fyra veckors härlig ledighet på Österlen. 

Jag körde hem med en fullastad bil, ett lika fullastat släp, en jamande katt i bilen och en make i sin sportbil bakom mig. Puh! Nu är vi i alla fall hemma och uppackningen är i full gång. 
Vi har haft det underbart skönt i Vitemölla men det känns helt okej att vara hemma också.  När allt är fixat härhemma inlusive en vildvuxen trädgård så ska det njutas även här. 
Min sköna utomhussoffa ska på plats och lite nya blommor ska införskaffas. 
Jag köpte en hel del på Kiviks marknad också som ska placeras ut. 

Ni får hålla tillgodo med några bilder från vår hamnfest i fredags. Det var en blåsig och kall tillställning, men vi hade trots detta en jättetrevlig kväll med många goa bekanta att umgås med, en god fisksoppa som dock kallnade väldigt snabbt, ett gott vin och dans till liveband.

Jag på väg till piren med fisksoppan.    


Familjen Mauritsson hade gjort en vacker och färgglad sallad som
jag var bara var tvungen att fotografera.

Jättegod fisksoppa som jag gjorde med torsk, räkor, grädde, fiskbuljong, lök och färska tomater. Aioli och vitlöksbröd passade bra i den kyliga sommarkvällen.

Jag och Ammi hade mycket att prata om.

Långbord på piren i Vitemölla hamn och en hel rad med glada festprissar.
Här ser vi bl.a Johanna, Lina och Sebbe. 

Kvällens eminenta liveband. Man fick dansa mycket för att hålla värmen. 

Vackert!


Thomas och Mårten har upptäckt att vi har samma sorts vin med oss. Glada killar!!

När fingrarna blåfrusna traskade vi hem och tände ljus
 och tittade på en deckare.

Nu ska jag fortsätta med uppackningen här!
Kram från @nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar