tisdag 28 juli 2015

Loppisfynd och några tips för en regnig,ledig och lat sommardag.

Hej på er och hoppas att ni njuter av er tisdag trots lite regn och moln. 

Jag tänkte att jag skulle visa er några av sommarens små loppisinköp.

Den stora brickan har jag köpt på Svenskt Tenn men 
den lilla matchande hittade jag på loppis.

Det lilla fatet i form av en fisk i tung mässing köpte jag nu i sommar
tillsammans med ett större "fiskfat" i järn.
Det lilla fatet får nu stå tillsammans med andhuvudet,
som är ett loppisfynd som jag gjorde för några år sedan.
Huvudet som är en flasköppnare från Svenskt Tenn kostade 20 kronor 

på loppis men säljs på Bukowskis och liknande från 1000 kronor och uppåt.
Det är vad jag kallar loppisfynd.

 

Vad kan man då göra en lite molnig och regnig sommardag hemma??
Vad kan passa bättre då än att lyssna på "Sommarpratarna" (idag var det ICA-Stig), 
se en gammal svensk film (just nu på SVT 1), dricka kaffe , läsa lite i den senaste Saltön-boken. Eller varför inte sova middag en stund.  

Det finns ju hur mycket som helst att ägna sig åt.

Bilden är från en av sommarens härliga dagar på stranden i Vitemölla.

 KRAM/ @nneli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar