onsdag 15 juli 2015

Ny spegel och trevligt besök av Jakob och Marie.

I lördags var det dags för loppis igen, same as every saturday. 
Denna lördag köpte jag en antik spegel med slipat glas och guldfärgad ram. 
Den blev min utan prut för 90 spänn. Det kallar jag fynd.   

När jag kom tillbaka från Simrishamn fick Johanna ställa upp för fotografen. 
Det är faktiskt riktigt läckert med en spegel i trädgården 
där grönskan på något sätt blir dubbel. 

Det lät ju nästan som ett Ernst uttalande. Hehe...



Sen bakade jag en chokladrulltårta med smörkräm och sen väntade vi på Jakob och Marie. De hade dock stannat i Kivik och ätit glass och kom lagom till middagen istället. 

Vi andra fikade i solskenet.


Efter middagen som dagen till ära bestod av oxfile med goda tillbehör
blev det en thriller på TV. Jättekul att ha närmsta familjen samlad. 



Mamma nu räcker det med foton. Okej, då.
Vi hade en jättetrevlig helg tillsammans och det var
så kul att lära känna Marie, söt, pigg
och glad.

Mitt under pågående thriller så var jag bara tvungen att fotografera
min nya spegel som nu fått flytta in. De andra bara förvånade sig.

Nu är jag snart klar med inomhusfixet härhemma.
Trädgården får jag ta itu med i morgon för nu är jag trött och
ska se på "Barnmorskan i East End".

Men först ska jag chatta med Johanna som är kvar i Vitemölla.

Gokväll och kram!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar