tisdag 21 juli 2015

Marknadsbesök tillsammans med mor och son..

I torsdags körde jag till mina föräldrar för att umgås och 
för att gå en sväng på marknaden. 
Jakob kom också dit och han och jag och mor/mormor gick en 
sväng och kollade in Sjöbo marknads årliga utbud. 
Det blev mat, mååånga blommor ( kan bara inte låta bli) 
och lite annat smått och gott.  

Den här rackaren ställde gärna upp på bild. 

Jakob och hans mormor med flera kassar med blommor.
Jakob är en mycket tålmodig och bra bärare. 



Lite senare på kvällen mötte vi upp min far på Palladiums kaffeservering
där han bjöd på goda våfflor med grädde, sylt och kaffe.
Där satt vi i kvällssolen och hade det bra. 

När vi satt där så sa far "kom nu så ska vi gå och vinna en ål på lotteri". 
Vi andra skrattade mest.






Sagt och gjort, farsan vann en fin ål och så här glad blev han
och vi andra också förstås.



Vi lämnade marknaden och åkte hem till mina föräldrar.
Där blev det fika på terrassen med gott bröd, rökt ål och kaffe.


Och medan solen gick ned ( över Sjöbloms dass) och himlen färgades 

i dessa vackra färger så satt vi där och trivdes och hade det bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar