onsdag 8 juli 2015

Loppisfynd och mangoldstuvning.

Gomorron! 
Här är det bara katten och jag som är vakna.
Morgonen har varit molnig men nu skingras molnen och solen tittar fram. 
Det blir frukost och tidningsläsning utomhus även denna semesterdag. 


Här är två av mina loppisfynd från helgen. En vacker gammal glasvas som var mycket eftertraktad på Vitaby loppis i söndags. Det blev budgivning som jag vann. 
Slutsumman blev 70:- så det är inga större summor som det handlar om på en lantlig loppis. 
Tennljusstaken köpte jag i lördags för en tjuga.  



Igår hade vi mangold till lunch. Jag gjorde en stuvning och till detta hade vi stekt bacon.
Så jädrans gott och enkelt. Så vackra mangoldbladen är med sina olikfärgade stjälkar.
Det är nästan synd att äta upp dem.  


Man använder mangold precis som spenat.
Man förväller bladen och sen tillagar man dem på valfritt vis.

Nu blir det frukost för mig och Musse och sen ska vi planera dagen.

Ha det fint och en kram på er!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar