tisdag 7 juli 2015

Frukostmöte och frukost i Simrishamn och sen ett trevligt spontanbesök av Gölands.

Tisdagskväll och vi har precis ätit "himmagjord" smörgåstårta. Den skulle vi egentligen ha ätit i solskenet på stranden. Picknickkorgen var packad och då helt plötsligt kom regnet. 
Nåväl, vi fick äta inomhus och det gick bra det också. 

Jag var ju på frukostmöte på hamnplan i Simrishamn i morse. Där serverades fil med flingor, jordgubbar och goda kex. En kopp kaffe till detta och man mådde som en prinsessa. 

Hela hamnen var full med förväntansfulla människor och jag kan säga att INGEN blev besviken. Emil levererade som vanligt till 100 %. Många sanningar blev det, ännu flera skämt och roliga anekdoter, dikter och gitarrspel med sång. 
      


Det blev självklart några foton av Emil. Denna är till min chef, Kerstin.
Han skickade en hälsning till dig också, Kerstin!  



Det var en varierad publik, från denna söta vovve till Lou Rossling, en inspiratör och duktig föreläsare även hon.
Mest känd blev hon ju på 80-talet när hon gympade på TV tillsammans
med Susanne "kniiip" Lanefeldt. Någon som minns??



Emil med sina "Pride" pants under brallorna. 

Här satt jag perfekt på min medhavda stol.
Jag har ju varit på frukostmöten förr och vet att de är välbesökta,
viket även Emil Jensen kommenterade när han såg min solstol.

Jag hade en trevlig pratstund med Lou Rossling efter föredraget. 


Emil skriver massor med autografer.

En promenad i vackra och pittoreska Simrishamn med sina vackra små gatuhus.


I eftermiddags kom det trevligt spontanbesök till oss.
Det var Camilla och Anders som kom på sin MC och
överraskade med supergoda vaniljbullar till fikat.
Några trevliga timmar blev det med mycket kul snack.




Bye, bye vi ses snart igen!!!

Nu är klockan snart åtta och här ska sjungas Allsång i Tv-soffan. Hihi...
Därefter Morden i Midsomer som många andra sommartisdagar.

Ta hand om er så hörs vi i morgon!
Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar