söndag 26 juli 2015

Trädgårdssöndag och förra veckans besök på Degeberga samlarmarknad.

Förra söndagen bar det iväg för ett årligt besök till Degeberga Samlarmarknad.
Det var jag, Katarina, Maria och Monika.K som åkte dit ganska tidigt på morgonen.

Vi träffade bl.a Anders L och Sanna som var liiite intresserade 
av att köpa en mandelkvarn. 
Det fanns som  ni ser ganska många att välja på. 

Hamnar man på bloggen nu, sa Anders?  Jomenvisst....

Det fanns som vanligt fina saker. 

På väg till bilen träffade vi några andra Vitemöllingar
som också var nöjda med sina antika fynd.  

Jag köpte bl.a den här vasen/urnan av Edgar Böckman för 20 kronor.
Det är inte riktigt min smak men för det priset så var det ju bara att slå till.

Mina svärföräldrar som är duktiga på
svenska keramiker blev imponerade över detta fynd.

Jag köpte även ett skrivbordsset med ljusstakar och bleckhorn, ett litet Rauskrus och två söta lampetter. Dessutom köpte jag ett sockerkar med lock till Jakobs Ostindiaservis.
Nöjd med dessa fynd avslutade vi söndagen hos mina svärisar innan vi packade bilen och åkte hem igen med katt, dotter och diverse loppisprylar, mycket nöjda med helgen.


Denna söndagen har det blivit mycket trädgårdsarbete. Mårten har varit två vändor till tippen och vi har fått mycket fixat. Nu har vi ätit en sen middag och Johanna har kommit hem från "Emporia". Där har hon shoppat med kompisar heeela dagen! 

Kram på er alla!  
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar