fredag 24 juli 2015

God lunch hos f.d kollega och uppvaktning av en annan kollega.

FREDAG och hemma efter en arbetsvecka! 

I tisdags var jag och min goa kollega Anne-Karin 
hemma hos en annan kär f.d kollega, Lena som numera är tidsmiljonär. 

Lena som bor mitt i stan tog emot oss med en god sallad med bröd. 
Hon hade dukat fint och till dessert hade vi rabarberkompott med glass.  




Den här fina skulpturen hemma hos Lena har jag alltid tyckt 
väldigt mycket om och den stod på samma plats fortfarande.  

Vi hade en riktigt mysig timme tillsammans och vi hade väldigt mycket att prata om.

Sen åkte jag och A-K hem till en annan kollega, Boel och grattade henne på 50-årsdagen.
Vi köpte med oss vackra blommor. 



Efter dessa två möten med kolleger blev det besök hos flera olika elever som har sommarpraktikplatser på olika ställen i Lund.

Denna sköna och gröna väg ledde fram till en av dem. 



Ja, nu önskar jag er bara en skön fredag!
Senare idag ska ni få se några underbara nya koppar till vårt hem.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar