måndag 3 februari 2014

Kloka ord, halka och ljusstake.


Visst är det här budskapet väldigt klokt och sant. Jag fick det tillsammans med ett presentkort i födelsedagspresent på den fina butiken "Basilika". Det känns roligt att gynna butikerna på hemmaplan och dessutom finns det så vackra saker där. Jag har nu inhandlat en ljusstake där som jag har gått och tittat på sedan butiken öppnade.  

Här har den fått sin plats, bredvid trappan, enkel och fin!  

Idag är det måndag och det har varit så halt idag, speciellt på morgonen. Hoppas att ni tog det försiktigt och inte har några brutna armar och ben.  
Nej, nu ska jag gå iväg och fixa middag, sen ska Jakob berätta om hur hans dag som distriktsläkarpraktikant har avlöpt. Spännande.... 
See you later!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du hittade något fint! Alltid kul att gynna hemmaplan. Ordspråket har jag ofta med mig! Kram till dig
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hade spanat in denna ljusstake ganska länge,Sanna! Jättetack för presentkortet så roligt att ni kom på festen även om vi inte hann prata så mycket som man skulle önska. Vi får ses i lite mer lugn och ro en dag. Kram till er alla

    SvaraRadera
  3. Har precis köpt en tavla med samma tryck som på översta bilden. Skrev om den idag:-))
    Tänkvärda ord det där!

    Vilken fiin ljusstake!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg det på din blogg,kära Cecce! Nu blev jag lite intresserad av att titta in på Jysk och köpa en tavla.
      Javisst är ljusstaken fin. Du får ta dig en liten tur till den butiken också kan du komma och ta en fika hos mig. Kram på dig

      Radera