söndag 23 februari 2014

Smörgåstårta till Mello.

Godmorgon söndag och godmorgon alla ni! Hoppas att ni också har lite sol hos er. Här ser det ljust ut ännu så länge i alla fall. 
  
Teatime!

Igårkväll blev det smörgåstårta till Melodifestivalen. Den blev riktigt god, tyckte vi alla. Tonfisk blandat med cremefraiche, svartpeppar och salt i en fyllning. Crabsticks, räkor, hackat ägg och lättmajonnäs på ett lager.
Dekorationen bestod av räkor,kokt ägg, dill, lime och avocado. Det blev det som fanns hemma,eftersom detta blev hastigt bestämt.
 Egentligen skulle vi nämligen haft gryta av strimlad flsäkytterfile som jag hade lagt i en marinad av balsamvinäger, olivolja, kinesisk soja, honung och kryddor.
Jag vile dock hellre ha hemmagjord smörgåstårta och så fick det bli. Familjen såg ganska förvånad ut över ändringen men blev inte besvikna.(hoppas jag)
Nu finns det ju färdiglagad middag till ytterligare en dag, inte idag dock för idag är vi bortbjudna..

Vad tyckte ni om gårdagens låtar förresten? Jag gillade rockbandet och Alcazar bäst. Jag tycker ofta att Linda Bengtzing är en frisk fläkt men hennes låt igår var kanske inte den bästa.
Nej, nu ska jag in i duschen.

Vi hörs senare Kram på er! 

Kanske inte så vacker,men jäkligt god i alla fall.
Ett glas kall öl till var perfekt.


2 kommentarer:

  1. Anneli, vad jag njuter av att följa din livsbejakande och inspirerande blogg. Dina foton ger små inredningstips som jag glatt försöker kopiera och din soliga syn på livets goda sprider sådan värme. Kram från Stéfanie Feldmann Olofsson

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för dina fina och snälla ord. Så glad jag blir!
    Som sagt,kära Stefanie, fika snart och en massa snack.
    Kram och tack för att du är den du är och för att du tittar in här!

    SvaraRadera