söndag 16 februari 2014

Nostalgi hela dagen lång.

Idag har jag roat mig med att titta i mitt gamla barndomsalbum. Vilken nostalgitripp och så kul....
Här sitter jag hemma hos farmor och farfar tillsammans med Göran, som jag var lite förälskad i. Han var min fars yngsta kusin. Jag var sex år och han var 11 år. Jag minns att jag fick tjata ganska länge för att han skulle gå med på att hålla min docka.  Jag ser i alla fall väldigt nöjd ut. 

Här är jag hemma hos mormor och morfar tillsammans med mina äldsta kusiner. 

På stranden i Ystad med mor och far. Mor tar fotot och far och jag solar.
 Ser ni den gamla "transistorn"?

Här står jag, en liten loppa i kort-kort utanför vårt sommarhus. 

Mor och lilla jag, som ett-åring. Lite sammanbiten här.

Ja, jisses vad åren går och tänk vad kul det är med foton.
Vilken tur då att vi har ca 70 fullmatade album, eller hur ungar??

Till middag idag har vi ätit helstekt kyckling med mjölig potatis, brun sås, gele´, gurka, ärter och morötter. Detta hade vi ofta till söndagsmiddag när jag växte upp.
Ja, denna dag har verkligen gått i nostalgins tecken.

Nu ska jag läsa ut min bok och gosa med katten. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar