lördag 22 februari 2014

Sparat pengar och svart-vitt tema.

Precis kommit hem efter att ha uträttat några ärenden i stan. 
Jag hade lagt på parkeringspengar till 12.56 och var tillbaka 12.55. Då stod det en ettrig parkeringsvakt och bevakade bilen. 
Nej, du har inte fått böter, sa han direkt när jag kom fram halvspringande. Han såg faktiskt lite "skyldig" ut.  Nej men en minut senare hade han säkert slagit till. 
Vad ska man nu köpa för de insparade pengarna?  Nej, jag skojade bara....

Nu blir det filmtajm här! "The great Gatsby" med "Leonardo di Caprio" ska ses klart.

Snart är förresten "semmel"perioden slut, så det gäller att passa på, eller hur? 



För de intresserade så är underläggen av design Josef Frank och inköpta på Svenskt Tenn för en del år sedan. Muggarna är från "House of Palladium".
Tallrikarna är en gammal Rörstrandsmodell.

Ha en fin lördagseftermiddag och tack för att ni tittar in här.
KRAM

Istället för att gå på kalas ikväll (det blev inställt p.g.a "stomach flu"(min egen översättning !!) in da house).

Jag ska göra en smörgåstårta till oss härhemma med en massa godsaker i och sen blir det Mello...  

2 kommentarer:

  1. Vad tyckte du om The Great Gatsby??
    Den gillade jag väldigt mye - sevärd =)

    Hoppas du haft en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att den var bra ,Camilla! Jag såg Monica Z också nu i veckan. Har inte blivt av tidigare. Den var också riktigt bra!
    Ha nu en skön lördagskväll!
    Kram och tack för att du tittar in.

    SvaraRadera