lördag 8 februari 2014

Mingelavslutning på min Stockholmsdag!

Jag strosade runt lite i kvarteren kring Norrmalmstorg medan jag väntade på att klockan skulle bli halv sex och minglet på Moodgallerian skulle gå av stapeln.  
Jag var bl.a i den trevliga butiken "DIS" på Lästmakargatan. Där hittade jag de här skojiga ljusstakarna. De köpte jag dock inte men väl en annan rolig inredningspryl.
Den kommer jag att visa i ett annat inlägg. 

Så här fint hade man ordnat det för våra fyrbenta vänner inne på MOOD-Gallerian.  Man kunde få hundvakt också medan man shoppade. Vilken service.

Denna bild är från "Posh Living", även den en kul butik med lite speciellt sortiment.

Nåväl, nu var klockan nästan halv sex och jag begav mig till "Gods och Gårdars" trevliga event, dit jag var inbjuden. 

Nästan direkt när jag kommit dit kom en trevlig och söt tjej, Diana och slog sig ned vid mitt bord. Vi umgicks sedan hela kvällen och hade så trevligt. Diana var just i färd med att starta upp en restaurang på Djurgården, "Lilla Hasselbacken" i 1800-talsanda. Diana är dessutom beridare d.v.s att hon utbildar hästar som bl.a deltar vid statsbesök och kungliga bröllop. 

Som ni förstår så hade vi många trevliga samtalsämnen att avverka under kvällen.

Efter en stund kom en annan trevlig dam,Beatrice Harris och gjorde oss sällskap. Efter några trevliga timmar kändes det som att vi alla tre hade känt varandra betydligt längre. Det är en av fördelarna med att göra saker på egen hand. Man lär känna nya människor på ett annat sätt än om man kommer i sällskap.

Vi blev bjudna på vitt vin med goda snittar. Denna var med chevre och rödbeta. 

Goda små smakbitar....



Vacker dukning.


Söta Charlotte Breimer Törnqvist föreläste om porslinets historia och visade ett axplock av sin egen porslinssamling. 

Mitt trevliga mingelsällskap, Diana och Beatrice.

Beatrice tyckte att det var extra roligt när hon hörde mitt namn. Hon har nämligen en kollega med precis samma namn som jag (både för och efternamn). Vilket sammanträffande....

Här tittar vi på gammalt fint porslin från Rörstrand.

Söta Cathrine Lindberg är redaktör på Gods och Gårdar.


Det var Per Morbergs vita viner som vi blev bjudna på denna kväll. 

Dessa trevliga gentlemän heter Karl-Johan och Henric och var som tagna ur en annons för "Gods och Gårdar". 

Här har vi ett annat trevligt gäng. Det är Birgitta och Per Uddströmer och Mats Törnqvist tillsammans med Viveca Schenholm. Så trevliga.

Beatrice tillsammans med Gods och Gårdars fotograf Roger och bloggerskan Lisa.

Söta Diana med sin lika söta väninna som hon hittade i vimlet. Nästa gång som jag åker till Stockholm ska jag besöka Dianas restaurang och träffa henne igen. Jag har fått gratisbiljetter. 

Detta är Estelle Ejdeholm, chefredaktör på Gods och Gårdar. Ja, tänk så många trevliga bekantskaper man hinner med på en och en halv timme.  

Här ska Beatrice och jag bege oss till Centralen. Beatrice tog en tunnelbana hem på fem minuter och jag tog X-2000 och det tog fyra timmar. Det gick bra det också.
Lite får man tåla när man vill uppleva lite vardagsflärd.

Tågresan hem ägnade jag åt trevligt samtal med två pigga Skånedamer, varav den ena sedan fick lift med oss till sin bostad på Södra Esplanaden i Lund.

Efter en heldag i storstadsmiljö var det trots allt ganska skönt att vara hemma igen.
Nu är det lördagseftermiddag och jag nu ska jag fixa en stor kopp kaffe att njuta av.

Kram på er alla och hoppas att jag har inspirerat er att ta en liten tripp till Stockholm en helt vanlig torsdag!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar