lördag 15 februari 2014

Ullared och ny bil.

Ja, tänk att jag hamnade i Ullared idag. Vi skulle hämta vår nya bil i Göteborg idag och tog då en liten sväng in om Gekås i de hallländska skogarna.  Det var minsann makens ide´. Så snällt! 

Nåväl,han var inte med därinne, (vad trodde ni??). 
Han körde vidare till Göteborg medan jag strosade runt i ett nästintill folktomt varuhus. Tydligen ingen populär Ullaredslördag och det var ju utmärkt för mig.    
Jag "träffade" Ola-Conny och var förstås tvungen att ta ett foto på honom. Han hade blivit långhårig. 


Jag köpte dock inget örngott med Ola-Conny. Där går gränsen. Haha....

Här på kundvagnsparkeringen ställer man sin vagn när man ska fika.  


En räkmacka med handskalade supergoda räkor och en kopp kaffe är ju nästan ett måste mellan shoppingtagen. 


Nu har Mårten kommit tillbaka från Göteborg efter bilbytet.
Han hämtade upp mig och alla de blå-gula påsarna och sen bar det av hemåt igen.
Knappt fyra timmar i varuhuset var precis lagom denna dag. Speciellt som det bara fanns utrymme att lasta i den nya bilens baksäte. I bagageutrymmet låg nämligen de fyra sommardäcken. 


När vi kom hem blev det uppackning förstås. Alla fick något ur påsarna och det här var Musses nya leksak som hon direkt började jaga.
Ner från bordet,Musse!!!  

Middagen blev väldigt enkel ikväll. Rostbiff med tillbehör.
Ja, det var vår lördag och nu väntar Melodifestivalen på storbild och en stor kopp kaffe. Morgonen blev tidig här idag så det lär behövas. Jag vill ju helst se Irene Huss också utan att somna var femte minut.
Ha nu en fin kväll så hörs vi i morgon. NU börjar Mello!!!!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar