torsdag 6 oktober 2016

Asterbukett och nystädat. Nu blir det husmanskost.

Ah, så skönt att ha städningen avklarad. Det är ju så skönt när det är fixat och det doftar rent i huset. Att plocka in en bukett blommor från trädgården eller köpa en bukett tillhör också det roliga när man har veckostädat.
Idag blev det en bukett med höstaster i olika färger. 
Idag har jag faktiskt tagit in mina citrusträd. 
De hamnade i lusthuset först för att inte temperaturskillnaden ska bli för stor.
Jag hoppas nu att de belönar min omsorg med att inte fälla alla blad.


Nu ska jag tillaga en av våra favoriter i kategorin husmanskost här. 
Det blir spenatstuvning ( på färsk spenat) med kokt ägg och bacon. 

Ha en fortsatt skön torsdag! 

Kraaam!
    

Höstsolen har hittat in på verandan.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar