lördag 1 oktober 2016

Dammiddag med extra allt!


Igår var jag på ännu en jättetrevlig dammiddag. Min mor brukar säga " du har verkligen många vänner, Anneli, både nya och "gamla". Ja, det är ju sant och det är jag så väldigt glad över. Goda vänner sätter verkligen guldkant på livet. 

Igår var det mitt äldsta dammiddagsgäng som träffades d.v.s de som jag har känt längst och där vi fortfarande träffas regelbundet både tillsammans med våra respektive och som här bara vi "damer".

Vi var hemma hos Annelie och hade en så kul kväll som inleddes med skumpa och hemmagjorda små goda pizzor. Efter en titt i Annelies och Christians mysiga trädgård blev vi  serverade en så god "Boeuf Bourguignonne" ( denna stavning alltså) med ris och gott rödvin. Till dessert blev det kaffe med äppelkaka och vaniljsås. 
Och vi snackade om gammalt och nytt, det blev lite skvaller 
förstås och många härliga skratt. 

Precis när vi skulle åka hem gjorde Ewa en lite speciell upptäckt, hur skulle hon kunna köra hem när glasögonen låg hemma i Ystad och kontaktlinserna, ja var låg dem??? 
I detta gäng är vi aldrig rådlösa så detta löste sig på bästa sätt. Jag vågar dock inte berätta om hur det löste sig men jisses, vad vi skrattade och jag kan säga att vi kommer sent att glömma denna händelse.       
Här är det ännu lugnt och städat....


En av de fina uteplatserna.

Christians egenhändigt tillverkade pergola.

Fanns det inte en lian här, Anneli??



Skumpa, fredag, goda vänner, vad kan man mer begära??  


Vacker höstdukning.



Underbart god och vällagad höstmat.



Skål tjejer!

Fina Eva!

Ewa med glimten i ögat, as usual. 

Och söta Kylle!
Annelie och Lisa är lika fina dem men de "vägrade"
vara med på denna typen av bilder. 








Tack Annelie för en supermysig kväll i ert fina hem.

Nu skiner solen här denna 1:a oktober, den första "riktiga" höstmånaden.

Ha en skön lördag, hörru ni!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar