lördag 22 oktober 2016

En lugn morgon i Stockholm.

Så här såg det ut när jag var framme i Stockholm på tisdagsförmiddagen. 
Alldeles tomt och tyst och lite magiskt i de trånga gränderna i Gamla Stan.
Jag traskade iväg till Slottet där jag var först på plats för att titta på Kungliga brudklänningar från 1976 och framåt. 
Utställningen invigdes i måndags och på tisdagen 
öppnades visningen för allmänheten. 

Jag älskar Gamla stan! 


Jag undrar hur många foton jag har av dessa fina hus. 

Även Österlånggatan var folktom.

Som sagt "Kungliga brudklänningar" fick inleda min lilla Stockholmsvisit.
Mycket mer om detta i nästa inlägg.
Så jag råder alla icke rojalister att stå över kommande inlägg. Hehehe....

Nu ska jag ta en titt i garderoben för att försöka hitta något inför kvällens 50 årsfest.

Ha en fin lördagskväll alla ni, det tänker jag ha!   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar