tisdag 4 oktober 2016

Höstgryta!

Hej på er denna kalla höstdag! 
Som jag frös om fingrarna när jag cyklade till jobbet i morse. Brrr.....

Är det redan dags att ta in citrusväxter och olivträd för vinterförvaring, tror ni? 
Det är synd för de trivs ju väldigt bra utomhus. 
Inne i värmen kommer de att tappa blad och drabbas av diverse ohyra.
Hur tänker ni göra?

Jag känner att jag vill dela med mig av receptet på denna goda gryta 
som jag gjorde i söndags. Receptet kommer lite längre ned. 
Jag valde dock kycklingbröstfilee´r istället för lårfilee´r. 
Det blev väldigt mört och gott. 
    


Den här äppelcidermarmeladen från Kiviks Musteri är
faktiskt godare att äta som gele´till stek än som marmelad.

Här kommer receptet på grytan! Är det svårt att läsa så hör av er!

Kram och ha en fin kväll! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar