söndag 3 november 2013

Äpplen, målad häst och en del annat.

Ni som väntar på att jag ska visa mitt lilla projekt här hemma får tyvärr vänta lite till. Jag hade förlagt tyget och kunde INTE hitta det tidigare idag. Jag letade som en tok men hittade det inte någonstans. Nu för fem minuter sen kom jag på var jag lagt det. 
Problemet nu är att jag inte orkar påbörja stolsomklädningen denna kväll då klockan snart är sju. 
Men,men jag lovar att visa så fort det är klart..... Jag har i alla fall målat benen på en häst idag. Hehe.

                        Jag har varit ute och plockat in årets sista äpplen och vattnat i växthuset.
Några äpplen fick sitta kvar till småfåglarna. 
Jag "tittade till" min stolthet "plättar i luften" i växthuset. 

Sennan blommar fortfarande.


Ganska ovanligt ( i alla fall hos mig) att clematisen blommar så här fint i november månad.
Även Musse är ute och får lite frisk luft.

                     Tupplur i soffan, utläsning av en bra bok och lite middagsfix har också hunnits med. 


Denna bok läste jag ut idag och den är inte alls så töntig som titeln och bilden kanske visar. Riktigt bra och jag kan varmt rekommendera denna författare.

Dessutom kom Katarina, Gosans matte med "tack för hjälpen med Gosan" present.     
En flaska Cava, mousserande vin från Spanien och finfina mandelbitar fick jag för att jag har passat söta Gosan.
Mums......
Med denna underbara New Dawn ros önskar jag er en fortsatt fin söndagskväll.
Vi hörs igen i morgon. Kraaam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar