lördag 9 november 2013

Skön fredag i Stockholm.

 Tidig morgon igår. Jag åkte med snabbtåget till Stockholm klockan 6.55. Jag var framme precis när affärerna öppnade. Sen blev det "maratonshopping" i 2,5 timme innan det var dags att bege sig till  kollegerna och eftermidddagens föreläsning. 
Jag startade med att flanera längs en soldränkt Drottningata. Inhandlade några böcker,vackra vykort och annat smått som vanligt, på "Drottninggatans Bok och Bild". 

 

Ingen hemma hos Reinfeldt denna fredagsmorgon. Här direkt från Sagerska palatset.

Slottet denna soliga och vackra höstdag.

Stockholm är vackert!!

Jag tog en titt i den vackra foaje´n på Grand Hotell. Jag var lite för snål (ekonomisk) för att äta frukost där. 

Höstfägring.


Dramaten.

Margareta Krook står troget utanför Dramaten med sin uppvärmda mage. När barnen var små skulle de alltid fram och känna.

Nej, nu är det dags för lite shopping. Häng me´!

"Oscar och Clothilde" har öppnat en ny affär på Birger Jarlsgatan och där fanns denna söta barnfåtölj och mycket annat vackert. 
Gant har alltid så mycket fint.....
Drömhuset på Östermalmstorg besöker jag alltid när jag är i Stockholm. Blev dock inget inköp
idag. 

Jag tänkte ta en snabblunch på Lisa på torget,men tyvärr så räckte inte tiden till. Klockan var nu halv tolv och jag hade ännu inte varit på Svenskt Tenn. Det fick bli en korv med bröd på väg dit. 
Lite godsaker på Östermalmshallen blev det dock.
Saluhallen är så mysig med härliga dofter,fina varor och mycket folk.
Vacker dukning på "Zara Home".

Nej, nu drar vi vidare mot Strandvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar