lördag 30 november 2013

Julfest med Ernsttema!

Igår kväll var det julfest med kollegerna. Så trevligt och fint ordnat.
När vi kom blev det vitvinsglögg med en massa godsaker i. Anne-Karins hembakade pepparkaksgrissini smakade utmärkt till.   

Julbordet var dekorerat med granris och många ljus. Enkelt och fint.

Här sitter mina trevliga kolleger Martin och Roeshan vid glöggbordet.

Kerstin,Karin och Maria är glada och ser fram emot en trevlig kväll. 

Den italienska maten från Kulturkrogen smakade utmärkt. 

Kyckling-pastarätt! 

Carpaccio.


Mmmm,så gott...

God mat,glada kolleger, roliga lekar,musik,dans,julklappar och annat kul. Vad mer kan man önska av en julfest??

Två av kvällens söta arrangörer, Linn och Maria!

Det rådde en härlig Ernst anda över festen. Här är han,mys-Ernst! Vi hade en tävling kring Ernst också,berättar inte mer än så....!! Men mitt lag vann och priset var en fin inramad tavla med allas vår Ernst. Jag är den enda i vårt gäng som faktiskt träffat honom IRL. De´ ni!

Tjusig inredningsdetalj!


Ivriga kolleger...... 

Vi fick julklappar också, varsin personlig bok med bokmärke och godisstrut från Jämtland. Jag fick en inredningsbok. Kerstin vet vad jag gillar.  TACK! 

Kvällen avslutades med tiramisu, rocky road, kaffe, choklad och  motion på dansgolvet till bl.a Michael Jackson. 

Anne och Maria tar ned alla Ernstbilderna och härmed är årets julfest slut.
Tusen tack alla fina kolleger och chef för en jättetrevlig kväll!!!

När jag kom hem efter kvällens festligheter möttes jag av de här sötnosarna. "Borta bra men hemma bäst". Tack och gonatt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar