lördag 2 november 2013

Regn, auktionsbesök,middag och lite annat.

Idag har det varit en regnig höstlördag. En del av denna dag har ägnats åt ett litet auktionsbesök. Det blev en terracotta tavla av Åke Holm med bibliskt  motiv som fick följa med hem. 
Här fick den sin plats.


Jag tror att tavlan föreställer Simson (med styrkan i håret) och Delila. Jag ska dock konsultera mina svärföräldrar angående detta. De är väldigt kunniga avseende både Åke Holm och bibliska motiv. 

Johanna har också haft en skön hemmadag och ska även vara hemma ikväll!!
 Hon har bl.a dekorerat sina naglar som matchar hennes tröja.
Middagen ikväll bestod av oxfile´ med färska champinjoner,bea, ugnsstekt potatis och tomat-fetaostsallad. 

Riktigt gott blev det. 

Halloweenmys. Kaffe med liten spökbakelse. 

Fin lördagskväll önskar vi er alla!
Vår lördagskväll ska ägnas åt antingen säsongsstart av "Downton Abbey" eller "Mission Impossible" med T.Cruise och M. Nyqvist. Det beror på vem som får bestämma över fjärrkontrollen i familjen denna kväll.
Hemmafixet som jag hade planer på att göra idag har inte blivit av, men jag tar nya tag i morgon.
Vi hörs.... Kram Anneli 


2 kommentarer:

  1. Fina kron-krukor...kommer dom månne från en Butik i närheten av mej??
    / Jessica

    SvaraRadera
  2. Kära Jessica,de fina kronkrukorna är självklart inköpta i din fina butik. Jag tror att jag köpte dem av din man för du var inte där just då. Kram och ha en fin söndagskväll.
    Jag måste snart göra ett nytt besök i din Butik Älva!!!

    SvaraRadera