söndag 17 november 2013

Sköna söndag med bakning och matlagning och trevligt umgänge med familjen.

Förlåt för detta sena inlägg. Denna lediga dag har rullat på i raketfart. Jakob kom ju hem och förgyllde dagen. Han sa att han längtar tills det är jul med alla ljus,god mat och mys här hemma.  Kul att höra.....
Jag började dagen med brödbak. Det var ett nytt recept som jag testade och det blev goda små Hönökakor.


Lite bleka men väldigt goda. Smör, vatten,sirap,salt,jäst,vetemjöl och grahamsmjöl. Ganska kort jästid så de blev snabbt klara.  

Några chokladmuffins blev det också till eftermiddagsfikat.

Jag har varit ute i det vackra vädret idag och plockat in lite grönt till glasvaserna. Enkelt,snyggt och gratis. 


Denna helgen har vi verkligen frossat i min hemlagade coleslaw. Vi har ätit den till pulled pork och till spare ribs. Lika gott till vilket som. Jag gör min coleslaw så här: Strimla vitkålen fint, riv några morötter. Blanda majonnäs med turkisk yoghurt och lite salt och svartpeppar. Lite dijonsenap och blanda allt och sen är det klart att servera.    
En ny favoriträtt hos oss är pulled pork. Så himla gott.

Nu ska vi titta på Solsidan och njuta av det sista av denna söndagskväll. Det hoppas jag att ni också gör. I morgon hörs vi igen. Kram på er!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar