lördag 23 november 2013

Två trevliga stopp på väg till kvällens middag.

Hej på er! Hoppas att ni har det bra denna för tillfället soliga lördag. Här sitter jag med en god kopp kaffe och skriver lite om gårdagen. Efter avslutat arbete körde jag till mina föräldrar på väg till Ystad som var kvällens mål. Hade en trevlig stund med mor och far och Fritz för att sedan köra vidare.
Första stoppet blev i Sövestad (en go bit av Ystad som det står på skyltarna när man närmar sig den lilla byn). Förutom att trevliga kusinen Camilla med familj bor här så har det öppnat en trevlig inredningsaffär här och den passade jag på att besöka idag..     
"Butiken i byn" heter affären och så här fint hälsades kunderna välkomna.

En julgran i enkel stil. Den hade INTE uppskattats av Jakob och Johanna som inte kan få nog med julsaker och färger i vår julgran. 

Vackra saker i fin miljö och en trevlig butiksägarinna gjorde besöket här till en trevlig upplevelse. Två vackra saker fick följa med hem och det visar jag er längre fram.





Här har jag nu kommit till min absoluta favoritaffär i Ystad och det är "Levande Hem", vackert placerad vid Mariakyrkan.  
Massor med fina saker och lite annorlunda julpynt. Nedan ett lärkträd med duvblå papperspumlor.


Så fint i milda, jordiga färger.



Vad sägs om denna vackra gran? Den är placerad på Stortorget i Ystad och lyser så här fint.

Jag hade även tänkt hälsa på en kär vän denna eftermiddag men tyvärr räckte inte tiden till. Nu blev det till att skynda sig till kvällens dammiddag.
Jag får nog snart göra ett nytt besök i Ystad. 


2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar oxå Levande hem! Men vad annorlunda butiken såg ut se´n sist jag var där!
    Har för mej att de bytt ägare, va?

    SvaraRadera
  2. Ja, de bytte ägare för något år sedan. Nu är det mer saker i butiken och verkar vara större omsättning. Jag gillar din fina butik också jättemycket. :)

    SvaraRadera