lördag 9 november 2013

Svenskt Tenn, jag älskar den affären.

Jag skulle kunna strosa runt i min absoluta favoritaffärer i timtals. Nu gick det ju inte denna gång när jag endast hade några få timmar till mitt förfogande innan jag skulle på föreläsning. När Jakob och Johanna var med här när de var små så satt de i trappan och vi hade med serietidningar och annat som de fick roa sig med. 
 Nåväl jag hann insupa atmosfären och den speciella stämning som råder härinne idag. Några fina inköp blev det också förstås.   
Vackert hörn. 

Underbart grönt skåp. 

Hortuskruka med vackert fat till. 

Väl tilltagen soffa i läcker färg, dock inte så lättplacerad kanske.  

Härliga lugna färger och snygg soffa. Detta lilla "kit" skulle kunna få följa med mig hem till Skåne direkt. 

Lite annan färgställning, men vackert även detta.

Svenskt Tenn dukning och så fiiint....

Hortuskrukan igen,fast i annat format. Helt okej arbetsplats denna, tycker jag.

Vackert skåp i bakgrunden och ett otroligt snyggt bord. 

Lampa med matchande tapet.

Nöjd och belåten traskade jag iväg med mina påsar och denna dos av Svenskt Tenn får jag nu klara mig på ett tag.
See you soon ( när jag ska visa mina inköp)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar