fredag 29 november 2013

Barnpassning.

jag tänkte bjuda er på några bilder från igår kväll.
Här är min svägerska Jennifer och min mor festklara och redo att åka till Lunds Arena på julbord med underhållning. Jag agerade chaufför och barnvakt tillsammans med Johanna denna kväll. Egentligen skulle brorsan och Jennifer gå på detta tillsammans men brorsan var tvungen att åka på tjänsteresa i sista minuten. Lilla mor hade inget emot att ta hans plats. Jag och Johanna hade heller inget emot att umgås med Johannas och Jakobs småkusiner en kväll. Vi hade det hur bra som helst.
Annabelle och Henning är också med på bilden förstås.

Vi åt Jennifers goda paj med skina och ost. 

När Henning såg att jag tog foto på min mat så började han arrangera sin sallad och så skulle vi ta foto på hans mat också. Gullunge....Så är det när man har en mamma som "instagrammar" och en faster och en kusin som bloggar.

De fick varsin chokladkalender, av faster Anneli. Vi tjuvöppnade en lucka. 

Gissa vilken som är till Henning och vilken som är till Annabelle??

Fullt koncentrerad liten Henning med choklad runt munnen. 

Cool kille chillar i soffan.

Vi hann med mycket tillsammans denna kväll. Vi åt,drack te (alla fyra),gjorde halsband,spelade spel,läste saga, spelade piano,lyssnade på Avicii. Sen var det dags att sova.  

Kusinen Johanna som har spelat piano sedan hon var fem år lär lilla kusinen Annabelle att spela en trudelutt.


Nu säger hela gänget godnatt inklusive Barbamama och "lilla" Hello Kitty. När jag hade hämtat festprissarna körde Johanna och jag hem. På hemvägen satt vi och pratade om alla söta och kloka kommentarer som vi bjudits på under kvällen.
Idag, fredag har jag varit i Staffanstorp på en mycket givande förmiddag tillsammans med kolleger. Nu ska jag vila en stund innan det är dags för julfest i Lund.
Ha en fin fortsättning på fredagen så hörs vi snart igen.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar