onsdag 20 november 2013

Kulturenbesök och vacker solnedgång.

Idag började arbetsdagen med en snabb promenad till Kulturen där vi fick lite matnyttig information från några av våra chefer. När alla anställda presenterade sig så inser man hur många vi är inom socialförvaltningen. Vilket stort gäng vi är när vi är samlade och så kul det är att träffa alla ibland. 

Det är så vackert på Kulturen med alla vackra hus och miljöer. Efter en god fralla med ost och paprika och superstarkt kaffe under fikapausen så spenderade jag lite tid med min ständiga följeslagare (kameran alltså) i trädgårdsmiljön. 



I Kulturens trevliga shop hittade jag de här stolliga figurerna från Maileg. 

En sån här liten söt tomte i trä fick åka med hem idag.

Visst är de här söta?? Även de är ifrån Maileg.

På väg tillbaka till Tvärgatan passerade vi Lunds ståtliga Domkyrka.

Vilken byggnad det är....

Jag hann med ett snabbt besök i en nyöppnad affär vid Stortorget., också på lunchen.
 Den heter "Stilrent". Det fanns många fina saker men jag köpte inget.

Efter lite inköp på Torget så köpte jag thaimat på Saluhallen som jag åt innan det var dags för övning och diskussion i "Motiverande intervju". Sen bar det av mot Nyvångskolan. Jag stod för fikat där idag och jag var efterlängtad när jag kom av alla fikasugna kolleger. Jag fixade snabbt fram bullar, Brieost,lite grönt, fikonmarmelad och pepparkakor med ädelost och alla blev glada och nöjda. .

Så här vacker var solnedgången utanför mitt arbetsrums ikväll. Vår trevliga vaktmästare,Roland ställde upp på ett foto innan han skulle åka hem.

Vilka vackra färger.

Gissa vad Johanna och jag gör nu... Just det, vi tittar på " Bonde söker fru".
Sen ska vi tävla i Sverigequizen.
Vi hörs imorgon. Kram  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar