torsdag 28 november 2013

Jubileum,lite blommor och lite rött har smugit sig in.


När jag kom tillbaka efter lite arbete i Lund idag möttes jag av en massa glada och härliga kolleger på skolan, Denna vecka är det 25 år sedan elevdemokratin infördes på Nyvångskolan. Detta firades idag med 80-tals tema, tårta och en massa aktiviteter,tal och annat kul.  
Glada Carina i häftig 80-tals outfit.

Charlotte och Fredrik så himla fina..... Fredrik fick t.o.m pris för sin stil. 

Yvonne poserar i personalrummet.

Hembakad,jättegod tårta till elever och personal.

När jag kom hem efter en lång arbetsdag blev det middag (bruna bönor med knaperstekt fläsk)

Jag köpte med mig lite blommor från Bloom när jag var i Lund idag.   

Det blev bl.a en bukett röda rosor.

En mini snittamaryllis passade här. Den slår nog ut lagom till 1:a advent.

Lite rött smyger sig in i inredningen varje dag. Idag blev det min röda Iittalalykta och en röd glasskål till det vita.
Nej, nu måste jag ge mig i kast med städningen. Det blev en del igår kväll men nu är det dags för resten av denna ganska trista hemsyssla. Ljusstakarna ska fram också idag.
Vi hörs senare idag.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar